and you're not coming back, I got a reason to cry

Tänkte bara skriva lite snabbt nu, har ingen lust att blogga för tillfället, varför? För att vad jag än gör så påminner det mig om min kära Wilda, som jag fortfarande inte kan fatta, inte längre finns.. Hela onsdagsnatten grät jag så jag kunde inte gå på skolan på torsdag eftersom jag inte kunde sova något och när jag väl somnade så sov jag. Hela torsdagen var det sorgset men ändå glatt eftersom, vem kan vara ledsen när världens underbaraste flicka tittar på en med dom där underbara ögonen. Torsdagsnatten var det lugnare men kunde inte sova. Jag fick ledigt hela fredagen så vi tog det bara lugnt, grät och myste med Wilda. Vid 1 orkade vi inte vara kvar i lägenheten så vi åkte ut till ejra djurklinik och tog ut Wilda så hon fick leka och busa lite innan.. Sen gick vi in och registrerade henne. Mamma och Anton kom dit. Vi fick gå in i ett undersökningsrum där vi fick vänta på veterinären, hon kom och undersökte henne noggrant och väldigt lugnt. Wilda hade artros i alla leder bak, + att hennes ledband var dåliga också. Eftersom hon tydligen har haft det ända sen innan jag fick henne så skulle inte operation hjälpa, och eftersom hon inte är en unghund skulle inte medicin hjälpa heller, det enda som fanns kvar som alternativ var att låta henne få somna in. Veterinären kom in och gav henne lugnande medel så att hon skulle bli lugn och inte känna av kanylen senare. Allt gick så snabbt, hon blev så sömnig, min lilla prinsessa... Mellan hennes tassar hade jag lagt hennes favorit gosedjur, en mjukgos kossa och under hennes huvud la jag mina vantar som hon älskade att bita, dra i och bara bära på. Efter ungefär 10minuter kom veterinären tillbaka med en djursjukskötare och kollade chipmärket och lite annat. Jag bad mamma och Anton åka hem, mamma bara grät så jag tyckte inte att hon skulle vara kvar, jag ville inte att det sista Wilda skulle se var att alla runt omkring henne grät. Efter att dom gått så berättade veterinären vad som skulle hända, eftersom jag läst på om vad som görs så var det inget problem. Dom rakade ena hennes tass för att kunna stoppa in den permanenta kanylen, sen gav dom henne den sista sprutan. Det är alltså en överdos av sömnmedel, men eftersom hon redan hade fått lugnande så gick det så fort. Alldeles för fort. Hennes liv försvann så fort. Mitt liv försvann så fort. Jag höll mig ifrån att gråta ända tills det att hennes hjärta slutade slå, jag ville inte att hon skulle se mig gråta under tiden på sjukhuset, jag ville att hon skulle vara så lite insatt i vad som hände som möjligt. Rasmus grät redan när veterinären gav henne överdosen, husses älskling. Vi satt kvar en bra stund efter. Vi klippte av några hårtussar för att ha kvar lite av hennes vackra gråa, vita och svarta lena, mjuka päls. Jag tog hennes tassavtryck för att kunna göra en tatuering. Det kändes tungt men ändå som att det var det bästa för henne. Hon hade ju haft så ont, och jag ville inte att hon skulle ha något mer ont. Mamma hade inte råd att betala för att få hennes aska efter kremeringen, så hela fredagskvällen grät jag för att jag aldrig mer kommer få se henne, men också för att askan var det enda som hade gjort att jag haft henne kvar på ett sorts få lägga till att Ejra är helt underbara när det gäller djur och om livets slutskede, respektfullt, lugnt och väl utfört arbete. Veterinären Maria är verkligen en att rekomendera, man kände att man fick svar på allt man frågade och man blev verkligen behandlad bra där, både vi människor och Wilda. "levande" sätt. Men nej. Hela helgen låg jag och mådde illa över det. I måndags åkte Rasmus iväg till Ejra djursjukhus och frågade om man kunde ångra sig angående askan, hon i receptionen ringde och frågade. (måste  Rasmus ringde och sa att det gick och kom hem efter en stund. Han gav mig ett papper/kvitto där det stog vad han köpt och sa grattis på födelsedagen. Men han visste inte vilken urna jag ville ha eftersom det fanns så många att välja mellan så jag fick välja en sen. Jag har ett underbart stöd, min älskling betalade Wildas aska åt mig bara för att han visste hur ledsen jag har varit och fortfarande är över det. En djururna kostar mellan 1000:- och 3000:- men skulle urnan kosta 10.000:- så skulle jag köpa den också, hon är värd det. Nu ska jag bara spara lite pengar så kan jag köpa en speciell urna till min söta älskling som springer på vackra gröna ängar och jagar mjukisdjurskossor.
Sov gott min älskling, ses snart ♥
Steadwyn Wild Spots, Wilda. 

Måste bara få lägga till att Ejra är helt underbara när det gäller djur och livets slutskede. Respektfullt, lugnt och väl utfört arbete. Veterinären Maria är verkligen att rekomendera, man kände att man fick svar på allt man undrade och man blev verkligen behandlad bra där, både vi människor och Wilda. Det är det allra viktigaste, att djuren har det bra. Så blir ditt djur sjuk, eller om du bara har någon fråga eller vad som helst, då tycker jag att Ejra är det bästa valet. När jag skaffar hund igen, då kommer jag helt klart använda mig av veterinärerna och djursjukvårdarna på Ejra djurklinik.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Gud så fint skrivet Annie! Så himla fint och stark är du! Jag fick tårar i ögonen av den fina texten, och jag låg och tänkte på om ni inte hade haft råd att köpa askan så skulle banne mig jag försök göra det åt dig eller om man hjälptes åt. Samlat in pengar, vad som.. Hon har det bra där uppe, hon leker kanske med saga , vår rottweiler. Hoppas det iaf :) tänker på er!<3

2013-02-20 @ 14:22:28
URL: http://www.nattstad.se/sarahceciliacollin
Postat av: Sarah

Jag förstår. Det är alltid svårt när någon dör. Jag har inte fått uppleva det än som tur är!! Men sätter mig in i andras situationer. Djur är... Allt.. Så är det bara.. Hellre låta djuren somna in och sluta lida än att se dom lida, hon vakar över dig nu! Tur att du fick askan och urna, det fick vår hund, det känns skönare och lättare. Jag kunde inte säga hejdå till våran hund, för jag var inte där. Ett år sen snart och alla mår fortfarande dåligt :/ skulle vilja vara där uppe nu och ge dig all min stöd. Jag saknar dig också, flyttade ju därifrån för dom flesta är idioter där uppe <3 men jag kommer och hälsar på nångång och då säger jag till , stor kram på dig <33

2013-02-20 @ 14:33:02
URL: http://www.nattstad.se/sarahceciliacollin

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright Annie Molin
Bloggdesignen är skapad av Tasnim
Prenumerera via RSS